tisdag 10 juni 2014

Skolavslutning 1 och 2 av 3

Nu har storbarnen fått sitt efterlängtade och välförtjänta sommarlov!



Eftermiddagen har jag tillbringat i Mjölkuddskyrkan där jag har sett två fina skolavslutningar. Isak har gått ut sexan och börjar högstadiet till hösten. Olivia har gått ut åttan och påbörjar sen sitt sista grundskoleår.

De som är emot att skolavslutningar firas i kyrkan borde ha varit med idag. Den kvinnliga prästen pratade några minuter om tänkvärda saker på ungdomarnas språk och hon nämnde inte Gud eller Jesus en enda gång (om det nu är det skolavslutning-i-kyrkan-motståndarna är rädda för). Hon är så himla bra och hon gjorde det inte enkelt för sig genom att säga samma sak på de båda avslutningar. Var lite orolig att jag skulle behöva höra samma ord två gånger, men det slapp jag. Perfekt! Spännande att se vad hon säger imorgon då det är dags för lågstadiet (ja, jag vet att det inte heter lågstadiet nå mer, men alla vet vad jag menar).

Isak med kompisarna när de firar sitt sommarlov
Olivia med klasskompisarna i kyrkan

Det blev inget större firande för oss i dag, bl.a. för att Olivia ville stanna och se niornas avslutning som började strax efter hennes och sen ville hon vara med kompisarna. Men i morgon efter Idas avslutning, då alla har sommarlov, har vi bokat bord och ska äta lunch på stan. Hoppas på strålande sol och värme så att vi kan sitta ute. Önska kostar ingenting….

Olivia och kompisarna har äntligen fått sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar