onsdag 11 juni 2014

Fetaostsås med soltorkade tomater

Allt firande i samband med skolavslutningarna verkar ta på våra krafter. Jag, Olivia och Isak har alla tagit en eftermiddagslur medan Ida har varit hos en kompis. Så skönt det var! Det var riktigt jobbigt att vakna, men efter en kopp te piggnade jag till något. Jag hade gärna haft sovmorgon i morgon men det är två dagar kvar att stiga upp tidigt. Det lär jag nog klara :) Nästa vecka får vi lite sovmorgon när Ida ska gå fotbollsskola som börjar först 9.30.

Nu när sommaren är här lär det grillas en hel del, så här kommer ännu ett recept från min försommarfest, som passar perfekt till grillat kött.


Fetaostsås med soltorkade tomater
1 brk crème fraiche,
200 g fetaost
2 tsk torkad basilika
6-7 soltorkade tomater

Skär tomaterna i mindre bitar.
Mosa fetaosten.
Blanda ihop alla ingredienser.

Det här var en riktigt god röra med många av mina favoritsmaker så den kommer jag definitivt ha på vårt bord fler gånger under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar