söndag 29 juni 2014

Chiliburgare

Det blev lite sovmorgon men inte så länge som jag hade hoppats, men nu efter två koppar te börjar jag känna mig pigg. Snart ska jag in i duschen och sen kan dagen börja på riktigt. I dag kommer jag tillbringa mycket tid i tvättstugan, både med att städa där men även med att tvätta. Jag har inte kört en tvättmaskin på flera dagar, så nu börjar det sina bland Idas kläder. Det byts outfit väldigt många gånger på en dag.

Det här receptet kommer från Linas matkasse och trots få ingredienser blev det riktigt goda och smakrika hamburgare.


Chiliburgare
500 g köttfärs
3 msk vatten
1 msk sambal oelek
0,75 tsk salt

Blanda ihop alla ingredienser.
Forma till 4-5 hamburgare.
Grilla eller stek hamburgarna 3-4 min per sida.

Vi åt chiliburgarna tillsammans med bröd, sallad, avokadokräm och inlagd rödlök. Mums! Jag tyckte det blev för mycket bröd så efter jag hade tagit kortet tog jag bort locket. Extra kul att hela familjen tyckte om dem, annars brukar inte hemmagjorda hamburgare/biffar ligga högt i kurs.

Skönt med få ingredienser som man ofta alltid har hemma. De höll ihop bra och var riktigt enkla att grilla också. Dessa kommer vi göra fler gånger under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar