måndag 16 juni 2014

Rabarberdjungeln

God morgon första semesterdagen! 
Så skönt med en liten sovmorgon, men det blir inte den vanliga gå-runt-i-pyjamasbyxor-halva-dagen utan nu ska jag och Ida snart cykla i väg till fotbollsskolan. Jag hoppas hon tycker det är roligt och känner sig trygg där så hon släpper i väg mig ganska snabbt. För jag har en hel del på agendan i dag.

Förutom att fortsätta med förrådsrensningen måste hitta på nå med all vår rabarber. Jag börjar nog med att göra rabarbermarmelad och rabarberchutney. Och Ida har önskat rabarberkräm, så det ska jag se till att fixa åt henne.

Men eftersom vi har snabbväxande tjocka rabarber kommer det knappt märkas att jag har tagit rabarber så det blir nog lite saft också för då går det åtminstone åt 3 kg rabarber. Har ni fler rabarbertips?

Det räckte med en stjälk i går när jag gjorde paj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar