måndag 2 juni 2014

Ostchips lchf

Vad jag älskar den här årstiden då det är så enkelt att gå ut. Helt plötsligt kryllar det av barn på kvarteret, som man knappt sett på hela vintern. Vi hann knappt svälja sista tuggan innan det kom kompisar till Ida och ville att hon skulle komma ut. Så nu lär jag inte se henne förrän det är dags att komma in för kvällen…eller de blir sugna på glass.

Receptregnet från i fredags fortsätter med ett drinktilltugg och ett enklare drinktilltugg än dessa ostchips finns nog inte. Riv, grädda, servera!


Ostchips lchf
Riv en smakrik ost, Västerbottensost passar riktigt bra
Sätt ut små högar på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 225 grader i 3-5 minuter.
Låt svalna på plåten.

En plåt gräddade jag i 3 minuter och den andra i 5 minuter, på bilden ser ni färgskillnaden. De brunare blev även knaprigare. Vilken variant som är godast är en smakfråga. Jag själv är ju inte så mycket för ost (förutom en skiva eller två på mackan) men det blev ett väldigt populär tilltugg bland mina gäster i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar