måndag 23 juni 2014

Tidig frukost

Som vanligt på måndagar blir min sömn störd av att Leif stiger upp klockan tre för att åka norrut på jobb. Till slut somnade jag dock om några få timmar. När jag väl gick upp (alldeles för tidigt) så luktade det mat från köket och jag blev orolig att vi hade glömt nån mat framme eller nån platta på eller liknande.


Men sen såg jag att det var Olivia som också hade vaknat många timmar för tidigt som hade fixat brakfrukost. När jag fixar "hotellfrukost" gör jag det enkelt för mig genom att bara duka fram massa gott bröd, pålägg, grönsaker, frukt och juice. Men inte Olivia, hon jobbar lite mer för frukosten.

I dag hade hon kokat rabarberkräm, gräddat amerikanska pannkakor och gjort toasts. Och allt detta före klockan sju på morgonen! Nu lär hon väl sova resten av dagen som den tonåring hon är. Hon har redan gått och lagt sig och nu ska jag också försöka slumra ett tag i soffan innan Ida kliver upp.

Extra gott med pannkakor nu när vi hade nykokt hjortronsylt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar