söndag 5 april 2020

Matsedel v.15 april 2020

Jag har förstått att många har påsklov kommande vecka, men vi får vänta ytterligare ett tag och får lov veckan efter påsk istället. Vilken annorlunda påsk det kommer bli för många, nu när man ska hålla sig hemma och inte resa i väg. Vi hade tack o lov ingen påskresa inplanerad som vi var tvungna att ställa in, men vi hade väl hoppats på att träffa lite folk och äta en massa gott. Det lär väl dock inte bli av nu, att träffa folk alltså för äta en massa gott tänker vi ändå göra.

Men innan det är dags att planera påskmaten blir det en vecka med "vanliga" middagar.


Matsedel v.15 april 2020

Måndag
Vi rivstartar veckan med en riktig festmåltid, som ni bör förbereda redan ikväll genom att lägga köttet i marinad. Att helsteka kött på låg temperatur i ugnen är verkligen min favorit, det blir så himla gott.

Tisdag
En av de absolut godaste laxrätterna jag vet. Kanske inte så konstigt eftersom jag älskar både pasta och pesto.

Onsdag
Vi fortsätter med ännu mer pasta. De här pastastubbarna kräver lite pyssel, men inget svårt moment och det är så värt det lilla extra arbetet. Jag är sugen att göra något liknande men strunta i pastan för att dra ner på kolhydraterna. Det borde också blir gott, tycker jag.

Torsdag
Det här är en riktigt enkel vardagsrätt som alla brukar älska. Så himla smidigt när man slipper steka kycklingen först.

Mysfredag
Variera tacofreda'n med detta smarriga, eller ät det till lunch på lördagen av resterna från fredagstacon.

Veckans godsak
Sött, salt och choklad - Kan det bli bättre? Självklart använder jag inga nötter, utan använder salta frön istället och det blir lika gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar