måndag 13 april 2020

Bakslag

Efter lördagens kanonväder var det väldigt deppigt att vakna igår till all den vita snön som kommit under natten. Det var ju vår vi ville ha och inte vinter igen. Inte blev det bättre när vi vaknade i morse och såg att det hade snöat ännu mer. Bakslag deluxe.

Ja ja ingen idé att deppa ihop en ledig dag. Istället stannade vi inne och hade det riktigt mysigt medan det blåste och snöade utomhus. Jag lyssnade klart på ljudboken och började på en ny, jag såg en film och jag bakade både morotslimpor och frallor. Det urusla vädret gjorde att det ändå blev en kanondag.

Frallor som vi snart ska provsmaka
Morotslimpor som vi redan har provsmakat. Supergoda!
Inte det vi vill se nu
Så här med strålande sol som i lördags vill vi ju ha vår altan

Nu ska jag ta en kopp te och provsmaka frallorna sen börjar det bli dags att gå o lägga sig för det är ju jobb imorgon och eftersom barnen har lov ska jag försöka vara tidigt på jobbet. Eftersom jag ändå ofta vaknar tidigt och jag inte behöver se till att något barn tar sig upp så är det så skönt att åka iväg tidigt och sedan kunna sluta tidigt också.

Hoppas ni är friska och har haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar