lördag 11 april 2020

En dag i solen

Nu har jag precis landat i soffan efter ännu en helt underbar dag💕 
Jag har varit ute i flera timmar o njutit av solen i vårt mysiga lä-hörn på altanen. Som de flesta år körde vi grillpremiär under påsken, så idag blev det grillad karré och champinjoner (dock inte ost-fyllda som tanken var från början) till middag.


Men innan middagen njöt vi av dagens sista solstrålar med en ostbricka och ett glas vin. Så många goda italienska ostar på en o samma gång. Jag fick en ny favorit - Capretta. Gjord av getmjölk som jag i vanliga fall inte brukar tycka om, men den här osten var riktigt riktigt god.

Kul att det går att få tag i så goda ostar i Luleå och kul att få stödja lokala företagare. Just nu behöver de vår hjälp mer än nånsin. Dessa ostar köpte jag på Emporio Barattini, som har en massa italienska delikatesser. Men oftast är det just ostarna jag frestas att köpa.


En god middag blir inte fullständig om man inte har efterrätt😀 Vilken tur då att vi hade kvar rester från gårdagens hallontårta med mandelmassabotten.


Nu blir det soffhäng och tv-tittande resten av kvällen. Efter att ha sett danska serien DNA på två dagar är det nu dags att börja med senaste säsongen av La Casa de Papel. Jag älskar lediga dagar och att sträck-se serier.

Har ni inte sett DNA så måste ni se den, den finns på SVT Play och tillgänglig för alla. La Casa de Papel var lite seg från början, men se'n blev den riktigt bra. Kul att det nu har kommit en fjärde säsong och så himla kul att se en spansk serie. Den finns dock på Netflix så det är ju inte alla som kan se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar