torsdag 2 april 2020

Guldstjärna

Det blev inget blogginlägg igår. 
Tänkte att ni ändå inte skulle ha trott på något jag skrev eftersom den var 1 april, så jag lät bli. 

Nej, så var det inte alls. Tiden räckte inte till helt enkelt. Ida hade bjudit in Olivia och Emil på middag, så vi hade trevligt sällskap större delen av kvällen. Sen var jag tvungen att jobba ett litet tag och därefter öppnade jag inte datorn nå mer.

Ida ville så gärna bjuda på den goda indiska kycklinggrytan som de hade gjort på skolans hemkunskap och den var verkligen god. Ida fixade nästan allt själv, det jag hjälpte henne med var att skära löken i fina bitar, skära och steka kycklingen lite lätt samt koka riset. I övrigt skar, stekte, blandade ihop, kryddade och passade hon allt själv. Guldstjärna till min lill-tjej som inte är så liten nå mer.


Egentligen skulle jag ju ha publicerat ett inlägg med mars månads alla recept igår precis som jag brukar när det är ny månad. Men jag har inte hunnit sammanställa recepten så ni får fortsätta vänta. Men jag hoppas att jag hinner sammanställa inlägget ikväll, trots att jag måste jobba en stund även då. Det är mycket nu....

Men snart är det helg och tid för lite återhämtning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar