lördag 25 april 2020

Effektiv o slö

Vilken effektiv och slö dag jag har haft💖
Det är så underbart när man hinner med båda sakerna, sån tur har man inte alltid.

Jag har även gjort något som jag aldrig brukar göra. Jag slumrade ett tag mitt på da'n 💤 Men nu har det faktiskt hänt två gånger under samma vecka, så nu får jag nog sluta säga att jag inte kan somna på dan.


Jag började dagen med att få pluspoäng av Ida eftersom jag överraskade henne med en go'frukost och det blev uppskattat. Jag gjorde pannkaksmuffins. Har ni provat? Så smidigt att slippa stå o steka en massa pannkakor och Ida tyckte att de var supergoda o smakade som amerikanska pannkakor.



Före middan lyxade vi till det med två sorters snittar av smördeg som jag hittade i frysen. Dels gjorde jag den goda klassikern med pesto och dels gjorde jag en ny variant som nog blir en favorit i sommar. Den fyllde jag med paprikaost och toppade med serranoskinka. Så himla gott!



Trots småkyligt väder så blev det grillat till middag. Känns som grillsäsongen är i gång på allvar, så nu lär det nog bli en hel del grillat några månader framöver. Idag grillade vi en av mina favoriter - kycklingsteak, så saftigt och gott. Ni måste prova. Dessutom grillade vi majskolvar kryddade med olja och grillkrydda. Kycklingen och majsen åt vi med hemgjord mangoraja, sallad och  ugnsrostad delikatesspotatis, sötpotatis och gulbeta.



Efter maten bjöd Ida kaffedrickarna på den nya trendiga iskaffen. Hon har sett den på TikTok där den heter TikTok-kaffe, men den kallas också Dalgona-kaffe.


Som ni ser så har ni en del recept att se fram emot 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar