onsdag 22 april 2020

Dålig start

Tänk hur en dag kan vända ♥️

I natt kunde jag inte somna, jag borde varit trött men det var helt omöjligt att somna och när klockan passerade 2 blev jag rejält stressad när jag insåg att det inte kommer bli många timmar sömn. Jag tror det är månen som spökar, många är skeptiska men jag är helt säker på att jag påverkas av månen och dess faser.


Till slut somnade jag i alla fall men det blev för få timmar för mig så självklart fick jag värsta huvudvärken efter några timmar på jobbet. Jag satt på ett möte och värken blev värre o värre och till slut trodde jag nästan att jag skulle spy, men jag klarade mig. Jag tog tabletter och sedan gjorde jag klart några måsten innan jag packade ihop mina grejer och cyklade hem.

Lite lunch och sedan gick jag faktiskt o vilade i en timme (så välbehövligt) innan jag stämplade in igen och jobbade ytterligare nån timme, fast nu hemma vid köksbordet. Imorgon kommer jag jobba hemma för att komma ikapp med lite läs- och skrivjobb som jag ligger efter med efter några intensiva dagar på kontoret. Älskar den här valfriheten att kunna jobba hemma, både när man inte är helt pigg men även när man behöver sitta i fred och komma ikapp med vissa arbetsuppgifter.


Till middag blev det lite kylrens för imorgon ska vi hämta ny beställd mat och innan dess är det bäst att använda upp det vi redan har hemma. Jag la sallad, grönsaker, rivna morötter och mozzarella i botten på ett stort fat. Sedan toppade jag med pestokryddad pasta och kyckling. Det blev riktigt gott och båda barnen berömde maten. Älskar det! Extra kul att det kan bli så gott när man "tager vad man haver".

Efter maten så gick vi tjejer på en promenad i solen, precis vad jag behövde både för att känna mig piggare och för att hålla huvudvärken borta. Nu avslutar jag kvällen i soffan med en stor kopp te och känner mig på så himla bra humör.

Tänk hur bra det kan bli trots en dålig start ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar