lördag 1 juni 2019

Sommarens snyggaste

Man håller ju knappt koll på dagarna och när man gjorde och åt vad. Men sån välbehövlig och härlig ledighet. Jag har hunnit göra undan en massa måsten och ändå har jag hunnit vila och slöa också. Härligt❤️

För nån dag sedan drack vi sangria, i väntan på grillmidda'n, och drömde oss bort till Spanien. Tänk om några dagar är vi där med temperaturer uppemot 30 grader. Det mesta inför packningen är framtaget och jag har koll på läget. Jag hatar verkligen att packa så det känns så himla skönt att det mesta är gjort.


Don Simon Premium Sangria är en nyhet i en elegant och somrig flaska från Spaniens största vinhus. Premiumsangrian är fräsch, god och och håller hög kvalitet. Den har en omsorgsfull blandning av kryddor, frukt och socker, och den har även en lätt kolsyra. Den har en välbalanserad doft med mörka bär, körsbär, citron, kanel, kryddpeppar, vanilj och frukt. Smaken har en trevlig sötma som piggas upp av en lätt kolsyra. I den fruktiga eftersmaken finare man inslag av mörka bär, pomerans kryddor och frukt.

Det kan nog vara sommarens snyggaste flaska.

Den här Sangrian var faktiskt riktigt bra. Lite apelsin, nektarin, melon och is i glaset och sedan fyllde jag upp med sangrian. Så himla smidigt och gott i sommarvärmen i väntan på maten (satt man i lä så var det faktiskt riktigt varmt).

Nått glas Sangria lär jag nog dricka i Spanien men jag tror det kommer bli desto fler glas torr Cava 😍 Kanske hittar jag nån ny favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar