söndag 30 juni 2019

Göra-det-jag-vill-helg

Nu är snart både helgen och juni slut.
Tänk att det är juli redan i morgon, min och Idas favoritmånad för då fyller vi år 💝

Jag ville göra roliga saker i helgen och det har jag gjort också. Igår handlade och planterade jag lite blommor så nu har vi ännu mysigare och finare på min älskade altan. Nu är det bara den härliga sommarvärmen som saknas. På da'n idag låg jag faktiskt ute och lyssnade på ljudbok och då var det riktigt varmt och vindstilla. Så underbart, men värmen var bara på tillfälligt besök tyvärr.


Jag har även påbörjat bakningen inför våra två kommande kalas. Så nu har vi en massa godsaker i frysarna och det är inte bra för en sockerråtta som jag, som inte ska äta sötsaker. Men nu får jag testa karaktären och se om jag lyckas motstå frestelsen. Men snart är det kalas och då ska jag provsmaka det jag har bakat.

Igår innan fotbollsmatchen åt vi en supergod middag, ibland lyckas man lite extra bra (recept kommer). Så himla fräscht och gott och jag längtar tills nästa gång jag kommer äta det. Vin- och örtkokt kyckling med fetaostströssel som serverades till sötpotatissallad och en caprese, det var verkligen en fullpoängare.


Nu ska jag avsluta helgen med att komma i säng hyfsat tidigt så att jag hinner läsa några sidor. Min nygamla rutin. Innan jag fick barn läste jag nästan varje kväll innan jag somnade men sedan blev jag mamma och jag var ofta så trött på kvällarna så jag somnade så fort jag la mig. Sedan har det tagit ett tag att komma tillbaka till läsrutinen, tv:n, datorn och mobilen har istället tagit min uppmärksamhet på kvällarna. Men nu är jag nog tillbaka till kvällsläsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar