lördag 15 juni 2019

Vilken kväll

Vilken underbar kväll vi har haft. Fler sådana, tack!

Alla barnen och min mamma var här på middag och vi hade så himla mysigt när vi firade att två i familjen nu har sommarlov efter ytterligare ett skolår. Isak har gått ut tvåan på gymnasiet (nästa år blir det studenten) och Ida femman.

Min favoritdrink på sommaren är Aperol Spritz och i kväll var det äntligen dags för ett glas igen. Dessutom hade vi sån tur så mamma tog med supergoda snittar av smördeg med potatis, gravlax och gräddfil som vi åt till fördrinken.


Självklart blev det grillat till middag och vi provade en ny styckningsdetalj - Flapstek. Rätt lik vår favorit flankstek, men jag tycker nog att det här var snäppet godare eller så lyckades Leif extra bra med grillningen just i dag.

Förutom köttet grillade vi champinjoner, majskolvar och brieost. Till det serverade jag ugnsstekt potatis, sallad med fetaost och bearnaise.


Sedan nationaldagen har jag varit så sjukt sugen på jordgubbstårta och i kväll fick jag äntligen njuta av en smarrig gräddtårta med jordgubbar. Som jag njöt!

Hur underbart är det inte att kunna sitta ute länge o njuta av kvällssolen. Det är det bästa jag vet. Känns nästan som att jag har semester nu, men så är det tyvärr inte. Några veckor till måste jag jobba, sedan hoppas vi på många fler kvällar som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar