söndag 28 april 2019

Frisk och fräsch kväll med mat o drinkar

Igår hade vi goda vänner över på middag och jag hade längtat att få dricka årets första Aperol Spritz ute i solen. Men vad tror ni händer? Strax innan gästerna kommer så blir det mulet! Så surt. Men efter ett tag lättade molnen lite så då tvingade jag ut gästerna till vår loungehörna och jag fick äntligen dricka sommarens favoritdrink i lite sol 😀

Eftersom vi tycker om drinkar så bjöd jag på ytterligare två friska, fräscha och goda drinkar under kvällen och det verkar som att alla fick godkänt.

Till middag hade jag gjort det enkelt för mig då vi bjöd på pulled pork som hade tillagat sig själv i min crock pot hela dagen. Lite grönsaker och några röror och sedan har man en festmåltid som alltid uppskattas.

Till efterrätt gjorde jag min goda chokladmousse med yoghurt, som är perfekt när man vill hålla nere på sockret. Dessutom hade jag ställt fram glass till barnen (och de vuxna som ville ha).


Välkomstdrink

Aperol spritz
popcorn
saltade och torrostade solroskärnor
chilicheese-snittar
ostsnurror


Pulled pork-buffé

sallad, gurka, tomater, paprika
avokado- och mangosalsa
rostad majsröra
tortillabröd, tacochips
salsa, bbq-sauce, crème fraiche

rosévin, öl
vatten, läsk, rabarersaft


Drink efter maten

Cosmopolitan


Efterrätt

hallon
glass

kaffe,te, läsk, rabarbersaft


Avslutningsdrink 

Frisk äppel-päron-drink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar