fredag 26 april 2019

Förbereder mig

Här pågår det festplanering för fullt - jag fryser in is, pressar lime, skär apelsiner och provsmakar drinkar inför morgondagens middag då jag även har lovat att ha några drinkar redo. Dessutom rostar jag majs, kokar hallon, hackar choklad och kollar att jag har handlat allt inför middagen också.

Jag hoppas att vädret fortsätter leverera så att vi kan ta välkomstdrinken ute på altanen där drinkarna smakar som godast. Jag ska bjuda på min sommarfavorit. Kan ni gissa vilken drink det är?

Det var bara jag och Leif hemma till dagens middag så vi gjorde det lätt för oss. Han åt några grillade starka korvar och jag åt en god sallad med grillad halloumi. Snabbt och enkelt och mer tid för annat.


Nu ska jag sätta mig i soffan o vila fötterna ett tag innan jag fortsätter med festfixet. Fast jag tror faktiskt att det mesta som går att förbereda redan är gjort, bara en del smågrejer kvar att göra ikväll. Blev inte så sent trots att jag var lite trögstartad. Skönt!

Ha en ljuvlig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar