söndag 10 juni 2018

Pestopasta

Jag som inte brukar tycka om söndagar har haft en underbar söndag.... so far. Jag struntade i att tömma skåp och gjorde en snabbstädning för att sedan kunna baka. Så mycket roligare. Tömma skåp och städa noggrannare hinner jag göra se'n...

Nu tar jag en liten paus, mumsar på en nybakad bulle och tänkte ge er receptet på denna goda pasta som man kan äta som tillbehör till grillat eller använda som bas till en pastasallad.


Pestopasta

250 g pasta
2 msk röd pesto
0,5 dl crème fraiche
svartpeppar

Koka pastan enligt förpackningens anvisningar.
Häll bort vattnet, men det gör inget om det blir kvar lite pastavatten som då hjälper till att göra pastan krämig.
Blanda ner pesto och crème fraiche. Rör om.
Dra några varv med svartpepparkvarnen över.

Måtten är inte så exakta utan ta en god kombination enligt dig. Vill du ha mer pestosmak - öka på peston. Vill du ha en krämigare pasta - ta mer crème fraîche.

Det här är en favorit här hemma och ett superenkelt tillbehör som vi ofta äter till grillat på sommaren.

****************

Nej, nu ska jag njuta av solen, teet och bullen ett tag innan jag ska gå in och fortsätta. Antingen bakar jag lite till eller så börjar jag med den där skåptömningen trots allt.

Hoppas att ni också är nöjda med er söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar