söndag 3 juni 2018

Ibland orkar man inte mer....

Vilken slöardag jag har haft. Så skönt, fast lite rastlös har jag faktiskt blivit mellan varven. Men då såg jag till att göra lite nytta - rensat två rabatter och tvättat 3 maskiner har jag hunnit/orkat med i dag.

Antingen är det allergin o all medicin eller så är det en förkylning på gång för jag har varit så otroligt trött hela helgen. Igår slumrade jag till o med i soffan på da'n, det händer nästan aldrig att jag somnar mitt på da'n hur trött jag än är.

I dag har Leif jobbat hela da'n både hemma med vår renovering och hos en granne som lägger nytt avlopp, så det blev en snabbmiddag eftersom ingen av oss var speciellt sugen på matlagningen. Vi grillade en massa olika korvar som vi åt med olika tillbehör.

Ingen höjdarmiddag enligt mig men övriga familjen var nöjda med middagsvalet. Ibland orkar man inte anstränga sig mer (sån tur att det ändå blir lyckat för vissa).


Jag hoppas att jag är back on track imorgon igen och kan njuta av en godare middag, kyckling med en massa goda grönsaker till exempel.

Vad som gör mig piggare är tanken på att jag bara har en hel vecka kvar innan jag går på semester. Övriga veckor har nån ledig dag här o där. Så himla underbart med veckor som har mer än 2 dagar ledigt. Fast ledigt är nog att ta i, jag lär ha tre veckor proppfulla med studentplanering framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar