torsdag 7 juni 2018

Nationaldagsgrillning

Till middag igår fixade vi en spontangrill med grannarna. Så efter flyttruschen där vi flyttade upp vårt sovrum och Isak tog över vårt gamla så gick vi över till grannarna för en lugn och trevlig kväll. Precis lagom med tanke på att det var jobb som gällde dagen efter (dvs idag).

Vi började med ett supergott snacks - citronmarinerad broccoli.


På grillen körde vi hamburgare, ananas, halloumi och revbensspjäll. Som vi åt med goda tillbehör. Jag åt en hamburgare deluxe med en massa godsaker - sallad, dressing, ananas, halloumi, tomat, avokado, gurka och paprika. Jag smakade även ett revbensspjäll med det är så grisigt att äta så jag lessnade fort.


Efter att jag hade ätit upp hamburgaren smaskade jag på den supergoda salladen med bl.a. fetaost, riven blomkål och mango förutom det klassiska (gurka, tomat och sallad). Riven morot har jag ofta i sallader men blomkål har jag aldrig tänkt på att använda. Konstigt att jag inte har tänkt på det eftersom jag älskar blomkål. Ja, ja bättre sent än aldrig att komma på det...


Till efterrätt hade jag fixat en kardemummakryddad rabarberpaj, som jag gjorde i ordning mitt i allt flyttstök. Tur att den blev bra, lätt att göra något fel när man håller på med en massa olika saker samtidigt. 


Är det fler än jag som kommit på sig med att tro att det är måndag i dag? Så himla skönt när man se'n kommer på att det är ju faktiskt torsdag och imorgon är det fredag och helg igen. Nu har jag dessutom två kvällar med roligheter framför mig, ikväll blir det fika med två gamla kompisar och i morgon blir det Pinchos Luleå-premiär med tre andra mammor. Yummi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar