tisdag 19 januari 2016

Morotspasta

Efter lördagens festmiddag med drinkar, tilltugg och efterrätt var jag sugen på lite nyttigare alternativ på söndag. Så till hjortfärsbiffarna åt jag morotspasta istället för potatis. Ett gott, och färgglatt, alternativ istället för pasta, potatis eller ris.


Morotspasta
Skala bort skalet på morötterna.
Fortsätt sen skala så att du får morotsstrimlor.
Koka upp vatten. Salta.
Lägg i morotsstrimlorna och låt koka ca 3 minuter.
Häll bort vattnet och servera.

Det här var riktigt gott, och en fin färgklick på tallriken. Morotspasta kommer jag prova mycket framöver, kan tänka mig att det passar till mycket. Till färsbiffar o sås passade det i alla fall perfekt.

Morotsstrimlor innan kokning


Brrr kylan fortsätter och jag är så less. Jag var inte speciellt sugen på att stiga upp i morse när jag gjorde misstaget att kolla termometern medan jag fortfarande låg kvar i sängen. Tyvärr har vi ingen köldgräns på jobbet så det var bara att stiga upp och göra sig redo för jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar