söndag 24 januari 2016

En till söndag

Söndagen försvann lika snabbt som lördagen så jag känner mig inte alls redo för en ny vecka.


Vi hann i alla fall fixa en riktigt god söndagsmiddag mitt i allt fixande och före Idas basketträning. Vi gjorde en god lite småstark oströra som vi rullade in i lövbiff, sen stekte vi rulladerna, la dem i en ugnsform, kokade ihop en sås som hälldes över rulladerna och sen fick allt bli klart i ugnen. Till det åt vi ugnsrostade delikatesspotatisar, morötter, rödlök, gulbetor och polkabetor.

Ett glas gott rött vin hade inte suttit helt fel, men vi drack vatten eftersom söndagskvällar innebär skjutning till basketträning.


Nu ska jag stänga av datorn för att gå ner o lägga mig och läsa några sidor ur min spännande bok. Ett bra avslut på en bra, men kort, helg.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar