fredag 22 januari 2016

Matros Pink Heaven

Den här veckan har varit lång, seg och otroligt kall men nu är det äntligen fredag. Så efterlängtad! Som vanligt tänker jag försöka sluta lite tidigare och sen åka hem o njuta för fullt över att det är en helg utan planer, vill jag så kan jag stanna under täcket hela helgen. Men det lär jag inte vilja, det är jag alldeles för rastlös för.

Kommer nog fira in helgen med en fredagsdrink och vad passar väl bättre än min nykomponerade drink som jag premiärdrack i lördags på min drink- och tjejkväll.


Matros Pink Heaven
3 cl Bacardi
2 cl pressad citron
2 cl koncentrerad tranbärs- och hallondryck (Kiviks lättdryck)
1 dl sprite (eller liknande)
frysta hallon
is

Blanda bacardi, citron och tranbärs- och hallondrycken med is i en shaker.
Sila ner drycken i ett glas.
Toppa med sprite och frysta hallon och ev. en isbit.

Efter mycket funderande lyckades jag till slut få till en riktigt bra drink som jag blev så himla nöjd med. Jag hade nästan gett upp hoppet. Men den här godingen hade en perfekt blandning av sött och surt och smakade mer hallon än jag hade vågat hoppas på.

Den alkoholfria varianten, utan Bacardi, fick också tummen upp.

Åsa tog sån läcker bild på drinken framför ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar