söndag 24 januari 2016

Matsedel v.4 januari 2016

Lördagen försvann i ett nafs och nu är det redan söndag och dags att planera kommande veckas middagar. Hur ser era söndagsmorgnar ut? Jag börjar med lite frukost sen tar jag datorn och letar matinspiration samtidigt som Nyhetsmorgon står på i bakgrunden, sen skriver jag handlingslista innan vi åker till Kvantum och handlar så vi, förhoppningsvis, klarar oss till helgen. Jag vill inte slösa tid med att åka på affären var o varannan dag så jag försöker storhandla 1-2 gånger i veckan.

För er som också söker matinspiration kommer min hjälp till er här!


Matsedel v.4 januari 2016
Köttfri måndag
God men riktigt annorlunda pajdeg

Tisdag
Potatis och köttfärs passar otroligt bra ihop. Visst vet ni det?

Onsdag
Thailändska goda smaker till veckans fisk.

Torsdag
Kycklingen sköter sig själv i ugnen och man slipper stekos.

Mysfredag
Typisk fredagsmat enligt mig.

Veckans godsak
En av mina favoritkakor och ett perfekt sätt att använda upp bruna bananer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar