fredag 13 januari 2012

Nya tekoppar - igen

Det är nå speciellt med fredagskvällar när man har jobbat en hel vecka. Efter att ha varit långledig under jul och nyår är det nu äntligen dags för en mysig fredagkväll igen. Min Crock Pot är fylld med fläskkotletter, potatisgratängen står i ugnen och vinet är upphällt.

Härligt rött mönster.

Jag älskar tekoppar/muggar, jag skulle kunna köpa nya varje vecka men tyvärr räcker inte våra köksskåp till. Av någon lustig anledning är det ofta på Indiska jag fastnar för tekoppar i olika storlekar, form och färg. Det är mycket som måste stämma för att det ska vara gott att dricka ur muggen. Den får inte vara för tunn, inte för smal, inte för liten och sen ska det gärna vara fint mönster och/eller fin färg dessutom.

De var nästan i tunnaste laget för min smak,
men att de var stora och rymmer mycket te väger upp tunnheten.

I veckan var jag just på Indiska och då hade de halva reapriset på sina kvarvarande julsaker, bl.a på en stor härlig tekopp som jag inte kunde motstå. Så två stycken fick följa med mig hem. När jag berättade för Leif att jag hade köpt temuggar tittade han på mig med en konstig min :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar