tisdag 24 januari 2012

Tomat- och paprikasalsa

Isak är hemma idag också men nu verkar han må bra så imorgon blir det skola igen, tyvärr missar han dagens träning för är man hemma från skolan blir det ingen träning. Det är så skönt nu när han klarar sig själv hemma när han är sjuk så man slipper "vabba". Jag har dock tagit en långlunch så han får i sig nån vettig mat och får lite sällskap ett tag. Inte för att han verkar så sällskapssjuk, men jag tror ändå han tycker det är liiite roligt att mamma är hemma ett tag.

Söndagens lammfärsbiffar la jag i en god tomat- och paprikasalsa.
Tomat- och paprikasalsa
1-2 strimlade paprikor (1 röd och 1 gul)
1 hackad vitlöksklyfta
1 burk hela skållade tomater
3 msk tomatpuré
2 krm spiskummin
2 krm chilipeppar
2 krm salt
1 krm svartpeppar

Blanda allt i en kastrull, låt sjuda ca 15 minuter.

Jag hade ganska stora strimlor paprika så att de som inte är så förtjust i varm paprika enkelt kunde plocka bort den. Det blev en god salsa/sås som var enkel att göra så den kommer jag nog göra fler gånger. Jag hade stekt lammfärsbiffarna i förväg och sen värmde jag på dem i salsan, smidigt och bra. Den var inte så kryddstark men det är ju bara att smaka av med mer kryddor efter egen smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar