tisdag 31 januari 2012

Lugn lchf-frukost

Tidigare i morse bakade jag lchf-bröd som jag precis har avnjutit med salami och brieost. Det går fort att slänga ihop smeten/degen och sen klarar sig brödet själv i ugnen i ca 15 min, så man hinner njuta nybakat en vardagsmorgon. Det är väl vardagslyx det! Vill ni dra ner på kolhydrater måste ni testa det här brödet. Det är riktigt gott! Det trodde jag inte första gången jag gjorde det.

Ingredienser till lchf-brödet

Strax efter lunch idag ska jag till tandläkaren med Isak. Det får jag inte glömma! Det är nog bäst jag sätter på mobilens alarm så jag inte är mitt uppe i nå jobb och glömmer tid och rum. Dagens middag blir ugnsbakade kycklingklubbor och briegratinerade grönsaker. Låter mer som helgmat än tisdagsmat :)

Ursäkta tjatet, med idag är sista nomineringsdagen i Vaniljtävlingen. Om ni nominerar Få lite matro har ni chans att vinna färska vaniljstänger och jag har chans att gå till final där jag ska komponera ihop nå gott med vaniljstång. Skulle vara lite kul om jag går till final, jag som nästan aldrig använder vaniljstång. Bättre sent än aldrig...

Här kan du läsa mer om tävlingen http://mat-ro.blogspot.com/2012/01/vaniljtavling.html

Här kommer du direkt till nomineringssidan http://www.vaniljimporten.se/sv/blogg_tävling_nominering.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar