lördag 28 januari 2012

God morgon lördag

Nu är snart alla vakna i huset. Jag vaknade ovanligt tidigt för att vara lördag och gick då upp för att få en stund i lugn och ro. Gjorde en kopp te, tände ett ljus och läste tidningen. Efter ett tag kom Ida och trodde att jag åt frukost och ville också ha. Så då hjälptes vi åt att duka fram alla frukostgrejer.


Nu är frukosten bortdukad och jag funderar på vad vi ska hitta på idag. Senare ska jag i alla fall göra lite mat för att kunna fylla frysen med middagsmat, ska göra både köttfärssås och rostbiff. Men jag ska nog börja med en promenad, verkar vara perfekt väder - minus sju och vindstilla.

Vad har ni för planer denna lördag?

2 kommentarer:

  1. Har just tagit en promenad och vädret är härligt. Jag ska nu göra en grönsakspytt som jag såg i Go´kväll. Ulla

    SvaraRadera
  2. Har just tagit en promenad och vädret är härligt. Jag ska nu skala morötter till en grönsakspytt som Ulla såg i Go'kväll. Erik

    SvaraRadera