måndag 16 januari 2012

Oemotståndlig rea och ost

På lunchen gick jag på Åhléns för att titta lite snabbt på gardiner - tänkte jag. Men det blev en längre sväng än jag hade tänkt mig för de hade "Köp 3 betala för 2" på all rea och sånt kan man ju inte strunta i. Det finns några reor jag inte vill missa för jag gör alltid fynd på dem och det är Indiskas och Åhléns. Förra veckan var jag ju på Indiska och köpte fina temuggar och idag hittade jag en massa roligt på Åhléns.


Den blommiga tårtspaden har jag tittat på länge men inte köpt. Den blir perfekt både till mitt och Idas sommarkalas. Den rostfria örtkrukan har jag en liknande av och den är så himla bra med stödet, har letat men inte hittat en sån förrän nu och då på rea. Perfekt! Varken jag eller Leif dricker kaffe ändå har vi en stor, alldeles för stor, kaffemaskin som tar en massa bänkplats, så nu har jag köpte en "kaffepressare" som inte tar så stor plats. Jag hoppas att man kan ta lös glaskannan och sätta den i vår gamla rostfria som är mycket finare, men där glaskannan gick sönder. Jag köpte även gardiner till vardagsrummet som jag tror blir jättebra där. Men det får ni se när de är på plats.

När jag kom hem hade jag fått en jättefin bok med 100 recept som innehåller Västerbottensost. Där fanns det mycket gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar