söndag 10 maj 2020

Matsedel v.20 maj 2020

Igår satt vi länge ute i solen och njöt av vårt varma hörn på altanen. Då kändes inte sommaren långt borta. Men det gör den nu! När jag steg upp var altanen och luften täckt av snö. Snyft! Nu verkar det dock mer o mer övergå till regn, men jag hade ju velat ha en till solig o fin dag under helgen.

Det får nog bli en innedag idag, kanske läge att förbereda några middagar inför kommande vecka och fylla på brödförrådet i frysen. Eller kanske bara ligga i soffan och ta det lugnt....

Jag har fixat ihop en veckomatsedel till er som jag hoppas ni kan hitta nå gott i. Och kolla in veckans godsak - kladdkaka och chokladbollar - allt-i-ett. Hur gott?


Matsedel v.20 maj 2020

Måndag
Vi börjar veckan med en gammal favorit som jag och Leif ofta åt innan barnen. Men eftersom de stora barnen var mjölkallergiska när de var små dröjde det flera år innan de fick smaka detta.

Tisdag
Åh det här är så gott och fräscht, längtar tills vi får lite värme för då ska jag sitta ute på altanen och äta den här goda laxsalladen.

Onsdag
Ytterligare en gammal favorit, eller en variant på en favorit från min och Leifs första tid tillsammans.

Torsdag
Det här är en vardagsfavorit hemma hos oss, supergott med knappt nån ansträngning.

Mysfredag
Det här måste ni testa! Grillade burgare fyllda med tre sorters ost, det kan ju inte bli fel.

Veckans godsak
Två favoriter i en o samma kaka. Smart, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar