fredag 8 maj 2020

Bästa helgkänslan

Helgen har börjat och jag älskar den känslan!

Fredagkväll och lördagmorgon är mina favoritstunder och då jag njuter som mest. Fast i dag njöt jag nog som mest strax efter att jag lämnade jobbet, för då gick jag raka vägen till massage. En timmes helkroppsmassage! Så borde man börja varje helg.

Jag var på ett nytt ställe och med en ny massageterapeut och det är alltid lite nervöst om man ska bli nöjd eller inte. Men jag blev riktigt nöjd! Hon var duktig, tog i lagom hårt och hittade mina ömma punkter och det bästa av allt - hon pratade inte så mycket. Jag älskar att halvslumra och drömma mig bort när jag får massage och jag är inte alls sugen på att småprata. Så idag var det riktig avkoppling för mig.

Middagsplanerna var att grilla fläskkotletter som jag hittade billigt på Ica. Men Leif hade andra planer, så han åkte till den lokala slaktaren och köpte fina skivor ryggbiff istället. Tack vare det menybytet fick vi en extra gäst till middag. Olivia kom hem och åt - alltid lika mysigt.

Förutom ryggbiff grillade vi majskolvar, zucchini och champinjoner, till det åt vi tomat- och rödlökssallad och tzatsiki. En perfekt fredagsmiddag, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar