lördag 22 februari 2020

En bättre fredag....och lördag

Vilken lång och härlig fredagkväll jag fick. 
Precis som jag hade planerat slutade jag lite tidigare fast det blev ändå plustid på flexen, se'n hem och skriva handlingslista och i väg till Kvantum för lite helghandling. Trots allt detta var inte klockan mer än halv fem när vi hade plockat in allt i kyl o frys och kunde duka fram lite bubbel, ost och ostpinnar.

Så vi satt länge med vårt fredagsmys och pratade o njöt av helgen innan vi började tillaga varmrätten. Vi stekte potatis och morötter i ugn, blandade ihop en sallad, kokade ihop en ostsås och stekte flera skivor älg-ryggbiff. Sedan satt vi länge vid middagsbordet innan det var dags för efter-middag-teet och en chokladbit.


Det var precis en sån fredagkväll som jag älskar - lugn o ro med en massa gott att äta o dricka tillsammans med familjen. Jag hoppas det blir en lika bra lördag fast den kommer jag inte tillbringa med familjen för de kommer vara på ishallen för dubbla matcher medan jag stannar hemma och ser hockeyn på tv.

Lika mycket som jag älskar att umgås med familjen lika skönt är det att få vara ensam lite då o då, att själv bestämma över fjärrkontrollen, mat och mat-tider. Men innan hockeyn börjar borde vi hinna ta oss ut i solen, tyvärr är det inte bara sol utan även väldigt slaskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar