torsdag 20 februari 2020

Mycket att se fram emot

Är det fler än jag som längtar till tisdag? 
För ni har väl koll på att det då äntligen är fettisdag och helt legalt att äta en massa semlor💖

Jag har redan tjuvätit ganska många faktiskt för det är ju sååå gott och jag kan inte motstå dessa godingar🙈 Men jag har bara bakat en omgång i år, så en omgång till borde jag hinna/orka göra innan semmelsäsongen är över.


Men innan fettisdagen är här så har vi ju en underbar helg framför oss. Love it 💕 Nu har vi dessutom ett nystädat hus, så i helgen kan vi njuta riktigt mycket. Eftersom Leif jobbar borta på veckorna och jag måste fixa allt här hemma så har vi bestämt att lyxa till det med städerska för att få vardagen att fungera. Känns så skönt och nu verkar vi ha fått tag i en riktigt bra städerska också, peppar, peppar.... Vi har ju provat några gånger tidigare men inte varit helt nöjda.

I dag slutade jag lite extra tidigt så det känns nästan som att jag har tjuvstartat helgen lite och imorgon kommer jag också gå hem tidigare om inte något oförutsett inträffar som gör att jag måste stanna på jobbet.

Som ni kanske har märkt så älskar jag fredagar, men nu älskar jag dem ännu lite mer för på nya arbetsplatsen har de fredagsfika. Det är mycket som är så mycket bättre med att jag har bytt arbetsplats (kommer inte på en enda negativ grej faktiskt) men det bästa är nog deras fredagsfika 😀

Man turas om tre o tre att fixa fika på fredagsmorgonen då dukas det upp mackor, pålägg, grönsaker och ibland även något sött. I fredags var det även nygjorda quesadillas, nån gång har de haft korv med bröd. Så det blir spännande att se vad vi bjuds på imorgon. Om ungefär en månad är det min tur. Vad ska jag då hitta på att dela med mig av för gott 🙇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar