måndag 10 februari 2020

Bra slut men dålig start

Usch vilket tråkigt väder det har varit i natt och i dag. All vit fin snö har bytts ut mot grått slask. När det väl är vinter då vill jag ha vinter, vitt och snö. Den här vintern måste gå till historien som årets tråkigaste och sämsta vinter. Nu är det lika bra att ge upp vintern 19/20 tycker jag, så nu kan all snö försvinna och ge mig vår och hopp om sommar.


Den här veckan började grått o tråkigt men förra veckan slutade på bästa sätt igår med middag för mina nära o kära. Vi började med en gravlaxmacka i väntan på maten, sedan dukade jag upp porterstek, sås, kokt potatis, broccoli, blomkål och morötter och en sallad med mozzarella. Till efterrätt bjöd jag på en apelsin- och chokladkaka och After Eight. Ett mysigt avslut på en lugn o skön helg.

Och trots att diskmaskinen gick sönder i lördags så behövde jag inte handdiska efter middagen för vi hade sån tur så vi hittade på Blocket precis en sån diskmaskin som vi ville ha, till riktigt bra pris och med drygt 3 års garanti kvar. Hur perfekt kan det bli? Där sparade vi många tusentals kronor som vi kan ha mycket roligare för.


Jag vet inte om det är fullmånen som har spökat i natt. Men efter att ha sovit kanonbra i flera veckor så låg jag i natt vaken ett par timmar och hann precis somna om innan Leifs klocka ringde och då var det bara att stiga upp för mig också eftersom jag skulle skjutsa honom till tågstationen. Så det lär bli en tidig kväll för mig för att försöka ta igen lite förlorad sömn. Nu har jag ju vant mig med att sova i stort sett hela nätterna så det känns jättekonstigt att vara så här trött igen. Tänk i fjol var det vardag för mig. Sån tur att det har löst sig med min sömn ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar