måndag 17 februari 2020

Morgonstund....

Måndagar betyder numera att klockan ringer lite för tidigt, för då ska jag upp o skjutsa Leif till tåget och sedan hem för en långdusch och långfrukost. Lika jobbigt som det är att stiga upp tidigt lika skönt är det sedan att få ta det riktigt lugnt trots att det är vardag.

Måndagar verkar även betyda snöslask, för både förra måndagen och idag har det regnat och snön o isen har förvandlats till slask. Sååå tråkigt (och blött)!

Alla hjärtans dag-tulpanerna är fortfarande så fina och lyser upp köket.

Är ni nöjda med helgen? Hann ni med allt ni ville? Jag är nöjd för min helg har bestått av det mesta som jag vill en helg ska bestå av. Vi har hunnit med en massa festligt o roligt, gjort en del nytta, ätit o druckit gott och fått vila o ta det lugnt. Jag hann dock inte blogga, men det får jag försöka ta igen i veckan. Det är även en del andra saker kvar på min to-do-list men jag hoppas att jag orkar och hinner göra det ikväll.

Nu börjar det ljusna ute och jag ska fixa mig i ordning innan jag väcker Ida och sedan är det dags för jobb och skola. Jag önskar er en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar