söndag 14 oktober 2018

Matsedel v.42 oktober 2018

Nu är det redan mitten av oktober, snart får man börja julbaka 😀 Men först är det halloween och ni har redan börjat efterfråga roliga/läskiga halloween-recept. Så till veckan tänkte jag börja tipsa om mina favorit-halloween-recept, men nu först blir det en veckomatsedel.


Matsedel v.42 oktober 2018

Köttfri måndag
Det finns så mycket god mat utan kött, eller hur? Omelett är en storfavorit hos mig och här tillsammans med färsk nyttig spenat. Perfekt kombo!

Tisdag
Dill är ofta en lite bortglömd krydda för mig men jag tycker alltid att det är så himla gott när jag väl använder den.

Onsdag
En gammal vardagsfavorit som jag gjorde jätteofta tidigare. Mina barn tycker inte om korv-i-ugn när man tillagar en hel falukorv. Men tack vare att man delar korven i småbitar så blir den mer stekt än kokt i den här maträtten och barnen gillar den.

Torsdag
En snabblagad gryta med favoritingredienserna kyckling och röd pesto. Se'n kan man variera den i det oändliga genom att tillsätta andra ingredienser t.ex. zucchini, svamp, paprika, ruccola, oliver och/eller andra godsaker.

Mysfredag
Vem tackar nej till smörgåstårta? Inte jag, och det är inte speciellt svårt att göra en egen som är så mycket godare än de köpta.

Veckans godsak
Choklad i mängder är det bästa jag vet och det här är nog favoritefterrätte
Chokladpavlova

*****************

Kom ihåg att rösta på mig i Matbloggspriset Folkets val!

Jag blir jätteglad om ni vill rösta på mig och så här gör ni:
1. Klicka på länken här.
2. Gilla Facebook-bilden som ni kommer till, funkar om ni sitter vid en dator.
Via en mobil verkar det som att ni måste leta fram matro-bilden.



Tack på förhand🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar