tisdag 8 november 2016

Spenatomelett

Perfekt snabblunch är omelett och i den kan man slänga i lite vad som helst som man har hemma. Nu senast hade jag en massa färsk spenat som höll på att bli dålig, supergott i omelett.


Spenatomelett

1 liten förpackning färsk spenat
salt, peppar
4-5 ägg
0,5 dl grädde
ostskivor

Stek spenaten i smör, salta o peppra.
Häll av vätskan. Lägg tillbaka spenaten i stekpannan.
Rör ihop ägg och grädde, med lite salt o peppar. Häll ner i stekpannan.
Stek på ena sidan tills omeletten har stelnat på översidan.
Vänd och stek ett tag på andra sidan.
Vänd omeletten igen och lägg på ost på den nyvända varma sidan.
Vik ihop omeletten dubbelt.
Servera varm.

Jag gör ofta omelett när fantasin eller orken tryter, variationen är oändlig och det mesta blir gott. Tyvärr har vi ingen spis på jobbet annars hade det varit kanonbra att kunna äta nygjord omelett till lunch då det både är snabbt och gott.


Jag somnade ifrån bloggen i gårkväll. Det märktes att jag vaknade redan halv fem och inte kunde somna om efter att Leif hade stigit upp för att hinna med flygtaxin. Dessutom blev det övertidsjobb i drygt en timme, när jag väl kom hem var jag jätteeffektiv i några timmar och hann med en massa men klockan nio när Ida skulle släcka då var min energi slut och jag somnade med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar