tisdag 4 oktober 2016

S som i Saras favorit

God morgon på er, nu sitter jag nyduschad med min kopp morgon-te och njuter av lugnet i nån minut till. Snart sätter morgonruschen igång, med nyvakna barn som ska försöka äta frukost, borsta tänderna och klä på sig fast de helst av allt bara vill krypa ner i sängen igen.

S som i Saras favorit

I dag är det alltså kanelbullens dag och jag har inte bakat kanelbullar - det känns konstigt! Men jag fick ju min jätte-kanelbulle i lördags så jag får tänka tillbaka på den istället. Efter en helg i Stockholm där jag åt lite allt möjligt måste jag komma tillbaka till gamla (lchf)vanor igen.

Efter jobbet i dag är det städning som gäller, eller rättare sagt så ska vi röja så att det går att städa. Inga saker ska ligga framme utan det ska vara rena ytor och golv för imorgon är det äntligen dags för de nya städerskorna att städa hos oss för första gången. Oj, så jag hoppas att det ska gå bra, jag vill så gärna få detta att fungera för det skulle underlätta mitt liv nå enormt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar