måndag 10 oktober 2016

Prenumerera på böcker med BookBeat

Lyssnar ni på ljudböcker?

Jag har gjort det i flera år när jag går ut o går utan sällskap. Men jag har aldrig tänkt på att det är en grej även för barnen. Konstigt nog. Men inför detta samarbete med BookBeat ville jag kolla vad de hade för typ av böcker och ser då att de har ju en hel drös med barnböcker. Ingen av mina tre barn är speciellt mycket för att läsa, de skulle nog aldrig komma på själv att mysa ner sig i sängen med en bok. Det som är en dröm för mig och ligger högt på min feel-good-lista.

God natt!

Men nu såg jag min chans att öppna en ny värld för barnen - ljudböcker. 
Ida älskar det och lyssnar numera alltid på ljudbok innan hon ska sova. Hon har t.o.m läst några böcker på sin iPad, för de flesta böcker kan man välja om man vill läsa eller lyssna på. Och självklart kan man ladda ner böckerna till sin läsplatta eller mobil så man behöver inte vara uppkopplad mot nätet hela tiden.

Det är lätt för henne att själv välja böcker för det finns olika kategorier t.ex. barn som hon kan titta under om hon inte exakt vet vad hon vill läsa för då kan hon söka fram den på en gång. Man kan påbörja hur många böcker som helst (bara utrymmet på mobilen eller läsplattan klarar det) så både jag och Ida kan använda BookBeat samtidigt. Hon lyssnar och läser på sina valda böcker och jag på mina.

Just nu lyssnar Ida på en Alva-bok, men den är snart slut och hon måste välja en ny.

Vill ni också prova BookBeat?
Då kan ni passa på nu för jag kan erbjuda er en månads gratis prenumeration om ni går via denna länk www.bookbeat.se/blogteam Efter första månaden fortsätter prenumerationen för 169 kr/månad tills du själv känner att du vill avsluta den. Det är ingen uppsägningstid, så du behöver inte vara förutseende och ute i god tid. Perfekt.

Här kan ni se ett urval av alla tusentals böcker som finns hos BookBeat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar