måndag 3 oktober 2016

Nytt Grill-försök

God morgon!

Nu är jag hemma igen efter en härlig helg i Stockholm som var full av god mat, dryck, skratt, shopping och promenerande. Tyvärr började denna nya vecka med en vab-dag då Ida kände sig lite krasslig, men med tanke på att jag verkar ha fått tillbaka min förkylning så är kanske en dag hemma precis vad jag också behöver.

I fredags fick restaurang Grill ett nytt försök att laga god mat till mig och den här gången fick jag goda grillade grönsaker till köttet. Perfekt! Vi fick kanonservice hela kvällen av en jättetrevlig och duktig tjej men när maten serverades var det en annan som kom med maten. Vi fick oss dock ett gott skratt då de glömde komma med grönsakerna som vi hade beställt och som faktiskt var själva anledningen till att vi åt där. För visst kommer ni ihåg mitt förra besök? Här kan ni läsa om det. Men när jag påpekade att jag saknade grönsakerna så kom de på en gång :)

Besöket på Grill började och slutade på bästa sätt, för drinken och efterrätten var kvällens riktiga höjdpunkter som jag längtar tillbaka till.

Jag började med en kanongod syrlig och fräsch drink med ingefära. Den dricker jag gärna igen.
Åt flankstek även denna gång, en god köttbit till bra pris.
Tada! Här är de omtalade grillade grönsakerna - en bra blandning av goda grönsaker som var perfekt grillade.
Det borde vara ett givet alternativ på menyn.
Kvällen avslutades med en supergod Crème Brûlée. Inte det minsta lchf, men otroligt god och precis vad jag behövde under min feel-good-helg.

Nu ska jag pyssla om Ida med lite frukost i soffan och en bra film på tv och se'n kryper jag nog ner under filten i soffan jag också. Perfekt med en soffa-o-filt-dag då det faktiskt var minusgrader i morse och det verkar som att hösten har kommit på allvar. Inte så konstigt då det faktiskt är oktober nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar