tisdag 4 oktober 2016

Fetaostlax på spenatbädd

Igår var det dags för lax till middag igen och jag kombinerade två gamla lax-favoriter - fetaostlax och lax på spenatbädd.


Fetaostlax på spenatbädd

500 g laxfilé
200 g bladspenat
150 gram fetaost
2 dl crème fraiche
vitpeppar
salt

Smöra en ugnsform, salta och peppra lite i botten på den.
Salta och peppra laxen.
Lägg spenaten i botten av formen och placera laxbiten ovanpå.
Mosa fetaosten med en gaffel i en skål. Rör ner crème fraiche.
Bred fetaosttoppingen på laxen.
Gratinera i 200 grader ca 20 minuter.

Det här var supergott. Lax och spenat är en perfekt kombination och det passar alldeles utmärkt till den lite salta fetaosttoppingen. Ni måste prova!


Det är mycket nu! 
Men just nu har jag några minuter i soffan och passar på att njuta för fullt så länge vilan pågår. Det är inte lätt att vara borta två dagar från jobbet - känns som att man får igen det dubbelt upp när man väl är tillbaka igen. Inte riktigt den återhämtning jag behövde och hade hoppats på. Det har varit en hemsk dag på jobbet och det lär inte bli mycket bättre i morgon är jag rädd för. Men vid torsdaglunch hoppas jag att jag är i kapp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar