lördag 17 september 2016

Fredagslyx och Lördagslyx

God morgon på er! 

Jag har smugit upp och precis druckit upp mitt morgon-te och ätit en Finn Crisp med ost o gurka. Riktigt smaskigt och riktig bra start på dagen. Jag älskar att börja dagen med en kopp te i ett tyst hus medan alla sover. Men nu kan de snart få vakna och hålla mig sällskap...


Solen skiner på en frosttäckt gräsmatta och det är så vackert. Måste ta mig ut på en promenad senare och njuta av denna vackra höstdag. Ska även försöka höststäda trädgården, bl.a. ska all oanvända rabarber slitas upp för att göra fint inför vintern.

Hittade sån bra text på internet som jag ska leva efter i dag och med tanke på hur bra gårdagen var lär detta bli en kanon-lördag.


Jag avslutade arbetsveckan med att bjuda jobbarkompisarna på mintkrokantmuffins och chai-te. Jag pratar så ofta om mitt goda chai-te som jag älskar och dricker nästan så ofta jag kan. Så nu var det dags för dem att själv få smaka så de vet vad jag pratar om. De verkade tycka om det! Men hur kan man inte...


På kvällen hade Olivia födelsedagsmiddag för kompisar så vi var utkörda hemifrån och cyklade då ner till mina föräldrar för fredagsmys. Det fanns så mycket gott och det var så skönt att bli servad så jag åt o åt o åt. Vilken lyx att bara sitta och äta en massa gott som man själv inte har lagat och se'n inte behöva tänka på att plocka fram, plocka bort och diska. Verkligen fredagslyx!

Ostsufflén, som var otroligt god, har jag fått receptet på så det ska jag snart dela med mig av. Ska försöka prova göra den själv först, så ser jag om receptet fungerar eller om man bör tänka på något vid tillagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar