tisdag 13 september 2016

Fröbröd - lättbakat av god mix

Eftersom jag älskar att baka brukar jag vara rätt skeptisk till brödmixer. Men nu har jag hittat ett nytt favoritbröd som är bakat av just en mix. Ibland är det ju så himla smidigt alltså. Den här fröbrödsmixen fick jag med min senaste Smakbox. Vilken tur annars hade jag nog gått miste om denna goding.

Supergott med ost och gurka!
Jag var inte ensam i familjen att älska detta bröd. Olivia tyckte det var så gott så hon önskar sig nybakat fröbröd i present på tisdag nästa vecka när hon fyller år. 

Blanda de två mixpåsarna ordentligt med vatten, honung och salt.
Tryck ner degen i den medföljande bakformen.
Efter drygt en timme i ugnen har man ett helt ljuvligt bröd som är fullt med olika frön.
Skiva upp och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar