lördag 12 juli 2014

En sommardag

Go'kväll på er! 
Tänk att det redan är kväll. Dagen har gått jättefort trots att vi knappt har gjort nå...förutom att njuta av dagen. Fast det är inte så lite kanske, utan precis vad man ska göra.

Härliga sommar!

Efter lunch cyklade vi ner till stranden vid mormor o morfar, perfekt att ha nära till bästa stranden. Det blåste som bara den så jag satt på stranden o småfrös medan modiga Ida badade och hade det skönt i vattnet. Efter ett kortare tag än vanligt var hon dock nöjd och vi gick upp till mormor o morfar där vi bjöds på fika.

Sen kom Ida på att det var lördag så då åkte vi till Ica Maxi där vi förutom godis handlade lite annat smått o gott, bl.a. Brämhults goda apelsinjuice. Och gissa vad jag använde den till?


Precis! En god Campari o juice med en massa is blandade jag i ordning till mig i väntan på maten.

Maten som i dag var grillad älg-högrev och sallad. Köttet var riktigt gott, Leif hade verkligen lyckats med marinaden. Men som vanligt blandade han lite allt möjligt han hittade och har ingen aning om hur han gjorde så det blir svårt att göra om. Det är så härligt med sallader på sommaren för man kan ha så mycket gott i den. I dag blev det bl.a. ruccola, nektariner, galiamelon och körsbärstomater.


Ida avslutade middagen med ett dopp i poolen. Oj, vad jag drömmer om en större pool till vår badtjej (och oss andra). Det första hon gör på morgonen och det sista på kvällen, det är att ta ett dopp. Tänk vilken lyx jag hade när jag var barn, vi hade en 6x3-meters pool på baksidan där jag bodde hela somrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar