lördag 5 juli 2014

Thaichilipastasallad

Puh nu har vi sjunkit ner i soffan efter en dag full med kalasfix. Vi har städat inne och ute, vispat ihop nästan 4 liter våffelsmet, bakat tårtbotten, klippt gräset, ställt i ordning för 7-kamp, fixat bord, bänkar och stolar, blåst ballonger och fyllt vattenballonger. Nu är det lite småfix som att duka, pynta och grädda våfflor kvar att göra imorgon, så det känns som att läget är under kontroll.

Till gårdagens grillade kött åt vi en krämig pastasallad med smak av thaichilisås.


Thaichilipastasallad
300 g pasta
2 dl lätt crème fraiche
1 paprika
0,5-1 rödlök
1-2 avokado
2 msk thaichilisås
tabasco
salt o peppar

Koka pastan och låt svalna.
Skär paprika i bitar.
Skala och strimla rödlöken.
Blanda pasta, crème fraiche, thaichilisås, paprika och rödlök.
Smaka av med salt, peppar och tabasco.
Skär avokado i bitar och vänd försiktigt ner den i pastasalladen.


Perfekt med avokado i en pastasallad eftersom den gör så att det blir en extra krämig sallad. Nästa gång tar jag nog mindre crème fraiche och en extra avokado. Ta de grönsaker du tycker om, men jag tycker det blev riktigt gott med rödlök och paprika till avokadon och pastan. Sen serverade jag tomat (såå gott till lök) på sidan om för jag var rädd att pastasalladen skulle blir för vattnig annars.

Ett tips är att tillsätta crème fraiche lite åt gången, inte allt på en gång, för att det inte ska bli för mycket. Jag, personligen, vill inte ha för mycket crème fraiche i mina sallader, det här var nästan på gränsen. Men det är ju så individuellt hur man vill ha det.

Alla ballonger som är redo att hängas upp imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar