onsdag 30 juli 2014

Kallt men gott och trevligt

God morgon!
För första gången på flera flera veckor satt vi inne och åt frukost i dag. Kändes lite konstigt faktiskt och jag hoppas att det inte är slut på sitta-på-altan-till-frukost-dagarna.

Igår, blåsigaste o kallaste dan på länge, hade jag o två kompisar bestämt oss för att träffas på stan för att äta o dricka gott och surra mycket. Vi satte oss på en uteservering vid vattnet och började med ett glas rosé (är det sommar så är det), sen fortsatte jag med en god, men liten, Toast Skagen.

Vi hade hoppats på att blåsten skulle lugna ner sig på kvällen men det gjorde den inte, tyvärr, så det blev till att ta på sig filtar. Ganska mysigt det också men nog väljer jag hellre solen som sommar-värmare. Tänk för bara någon dag sedan var det så varmt så man satt ute i tunna sommarkläder långt in på natten.

Hela sommaren har Instagram svämmats över av bilder på Strawberry daiquiri och nu äntligen var det min tur att få dricka en sån och även (så klart) lägga ut en bild på Instagram (visst kommer ni ihåg att följa mig @matro_sara). Efter den minst sagt svalkande men otroligt goda drinken frös vi så mycket så vi gick till ett annat ställe där vi satte oss inomhus och värmde oss med en kopp te och fortsatte surra.

Gott men ganska sött rosévin som var god som fördrink men för söt till maten.
Smaskig Toast skagen
Svalkande och god Strawberry daiquiri, tyvärr blev vi lite för kalla pga den kalla vinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar