fredag 2 maj 2014

Majkalas

Nu har vi firat pappa i flera timmar med en massa mat och fika. Det känns som att jag inte behöver äta på flera dagar. Fast så lär det inte kännas i morgon när jag vaknar. Vi började med bullar, kakor och tårtan jag hade bakat. Och fyllningarna då? Jo, underst är det hallonmousse, sen är det kolagrädde och på översidan är det chokladganache och runt om hela tårtan är det chokladfingrar.


Ser ni vad pappa är försiktig och koncentrerad när han tar tårta. Jag gav han stränga order om att jag ville ha en foto-fin bit. Och det fick jag!

Innan middagen provade vi min påskpresent Platino Pink Moscato, ett halvtorrt lättdrucket vin - perfekt sommarvin. Till det serverades det lite ost o kex.


Sen var det dags för den gooda ugnslaxen som blir så saftig och god, till den hade mamma gjort en gul sherrysås och en grön basilikasås som båda var så goda. Och det blev så snyggt på tallriken. I salladen var det bl.a. kokta rödbetor - jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar