söndag 16 februari 2014

Matsedel v.8 februari 2014

I dag bjuder jag på en ganska tråkig matsedel med mycket snabbmat och enkel mat, dels för att jag känner mig hängig och inte vet hur mycket energi jag har till matlagning och dels för att barnen ofta ska i väg vid 5-6-tiden. Det är en utmaning att komma på god och relativt näringsriktig mat när tiden är knapp och energin bortblåst. Får ställa fram ordentligt med frukt och grönsaker till middagarna.

Men efter en tråkig vecka slår vi på stort till helgen och äter en massa gott då vi både har tid och är friska (förhoppningsvis).

Så här känner jag mig i dag.

Matsedel v.8 februari 2014
Må: Köttbullar, potatis och gräddsås (Isaks matdag)
Ti: Hamburgare/parisare
On: Varma mackor
To: Skink- och broccoligratäng
Fr: Kyckling i röd curry o kokosmjölk
Lö: Fläsfilégryta
Sö: Chililax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar