lördag 9 februari 2013

Melloplockmiddag

Då var deltävling två i årets Melodifestival avslutad med blandat resultat. Vi, i alla fall barnen, är glada att Sean Banan gick direkt till final med sin Copacabanana, men vi är besvikna att schlager-pop-låten On the top of the world med SHW blev utslagna.

Till dagens middag dukade jag fram en massa plockmat - i sann melodifestivalanda.

Melloplockmiddag
Friterad falafel
Kycklingspett
Smördegsinbakad korv

Tortillasnibbar

Gurk- och avokadosalsa
Matkornsallad med fetaost
Gurk- och morotsstavar
Risoni
Tacochips
Snackpaprika
Limeyoghurt
Yoghurt&thaichilisås
Crème fraiche&tacosås
Rhode Island-sås
Hummus
Tacosås

Och efterrätten var förstås semlor...i alla möjliga varianter - vanliga med mandelmassa o grädde, med vaniljsås eller med vaniljsås och grädde. Alla fick sin favorit! Gissa vem som åt vilken?

Nu tittar jag på QX-galan men funderar på att gå och lägga mig så att jag får sova riktigt många timmar i natt för sen är det ju en vecka till nästa gång jag har chansen till det. Men jag har lite svårt att slita mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar