lördag 9 februari 2013

En dag i köket

Eftersom det är minus 20 grader ute bestämde jag mig tidigt för att ta en innedag i dag trots att solen skiner och det ser underbart ut ute. Men semlor var tvungen att bakas för snart är det fettisdag och redan ikväll vill vi ha semlor. Och jag tackar ju inte nej till att baka.

Ser ni vad härligt med solen som skiner in på semmelbullarna, som snart ska fyllas.

Vi hade även gamla svarta bananer som är perfekta att använda till en god banankaka, så självklart svängde jag ihop en sån också.

Även på bananakakan lyser solen

Dagens middag blir en massa småplock så det har jag också börjat förbereda. Och eftersom solen skiner in så vackert så ser man allt damm så då var jag tvungen att dra fram skurhinken också. En effektiv dag men då steg vi upp redan klockan sju också för att skicka iväg Isak till Malmberget för hockeymatch. Men nu ska jag ta det lugnt ett tag innan det är dags att sätta fart med allt inför middagen.

Visst är ni redo för deltävling 2 i melodifestivalen? Det är vi! Återkommer senare med mellomiddagstips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar